MAGNIFLEX: Вземете ваучер с до 300 лв. отстъпка за матрак! Кликнете тук за повече информация.

Product name

Важен съвет за по-добър сън : прекарвай по-малко време пред телефона си

Учени от САЩ предупреждават, че са налични все повече доказателства за това, че застояването дълго време пред електронни устройства преди сън е пряко свързано с нарушения в съня. Наблюдават се симптоми като трудно заспиване, сън на пресекулки и още по-трудно събуждане сутрин.

Основният проблем идва от синята светлина, която устройствата излъчват, тъй като тя наподобява дневната светлина и потиска производството на мелатонин - хормонът на съня. Той започва да се отделя няколко часа преди обичайното ни време на лягане и основната му цел е да подготви тялото за сън. Потискането на неговото производство означава по-късно и и по-трудно заспиване. Също така, ако имаме навика да преглеждаме до последно мейли или да четем новини, информацията, свързана с работа или черна хроника може да влияе като стрес на мозъка и това също да попречи на унасянето в сън. Освен това, навлизането на технологиите в спалнята размива основното предназначение на това помещение, а именно - почивката. Така се оказва, че дори да прекарваме същото и дори по-дълго време в стаята, това изобщо не означава, че си почиваме повече. Създава се лъжливо усещане, че сме отморили, а всъщност сме оползотворили голяма част от времето, предназначено за сън, онлайн

Изследователи от Калифорнийския университет в Сан Франциско, Сащ провеждат изследване, в което групи потребители са помолени да свалят на телефоните си приложение, което следи колко време от денонощието устройството се използва активно, както и да записват по колко часа на нощ успяват да спят, в период от един месец. Резултатите са красноречиви и сочат, че хората, прекарвали повече време онлайн, особено във вечерните часове, спят средно с до 2 часа по-малко от онези, които успяват да се отделят от технологиите преди сън. Не се изключват и теориите, че лъчението, излъчвано от всякакъв вид електронни устройства влияе на мозъка и прави съня неспокоен.

Изобщо, е добре да се опитаме да държим електрониката далеч от спалнята - дори на пръв поглед по-безобидни предмети като зарядните устройства или рутера могат да ни повляят. В крайна сметка, основната функция на съня е именно пълноценната почивка на съзнанието и тялото. Затова специалистите съветват да даваме почивка и възможност за отмора на мозъка си и да се въздържаме от присъствие онлайн непосредствено преди сън.

ВСИЧКИ СТАТИИ

Eco: Magniflex достига до вас с електробус!
29.11.2017
Осъзнатите сънища и техните ползи
29.11.2017

най-новите продукти и отстъпки от magniflex

Ако искаш да получаваш информация за най-новите продукти и отстъпки от Magniflex се регистрирай тук.

Абонирай се