20 Oct
-900x400w.png)
0 Коментар(и)
813 Преглед(и)
Всички обичаме да пътуваме. И да спим. Но как се отнасят пътуващите към съня?
Според Hilton’s 2024 trends report, главната причината, поради която хората ще искат да пътуват през идната година, е за да си починат и да презаредят. Интересното е, че причината не се променя при различните поколения - над половината от запитаните, независимо дали са част от поколението gen z, millennial, gen x или baby boomer, споделят, че имат нужда от пълен релакс и планират да си го набавят чрез вече планирани пътувания.

Най-разпространените начини за заспиване, когато не сме вкъщи, са слушането на музика или подкаст, ползване на тапи за уши или уверението, че матраците на избраното за отдих място са същите като вкъщи.
Не е изненадващо, че най-заклетите почитатели на музиката или подкастите са именно gen z-итата (44%), следвани от милениалите - 37%. Поради този нарастващ тренд, хотелите по света започват да правят стаи с 3 обособени зони - за работа, за отпускане и за сън.
.png)
Що се отнася до бранда матраци и спални аксесоари, това е най-важно за хората от поколението baby boomers. Почти всеки четвърти избира хотел на базата на спалното обзавеждане.
Друг ключов фактор за добър сън по време на пътуване (а и не само) е шумът. Процентът на пътуващите с машина за бял шум нараства стремглаво всяка година. Това налага на хотелите и местата за отсядане да се съобразят с този набиращ популярност тренд и да обзаведат стаите си с такъв тип машини. Друг интересен факт е, че 20% от пътуващите, молят за стая, която да е на по-висок етаж и по-далеч от асансьора, с идеята да намалят възможно най-много шумовото замърсяване, което пречи на качествения сън.
Разбира се, както знаем, добрият сън зависи не само от рутината ни непосредствено преди лягане, но и от навиците ни през деня. Поколението Gen Z е най-фокусирано в това да прави малки неща през деня, които да подпомагат заспиването и непробудния им сън - 21% тренират в ранните части от деня, за да не превъзбуждат организма си вечер, а 25% от тях избягват алкохола преди лягане. Това отново налага промени в хотелиерския бранш - залагането на по-големи пространства за фитнес, както и подсигуряването на голямо разнообразие от безалкохолни коктейли по баровете.
Докато някои се фокусират над упражненията и физическата активност, други - над диетата си, трети се интересуват от възглавницата - 20% от интервюираните споделят, че носят със себе си възглавница от вкъщи, където и да пътуват. Поради този факт, хотелите започват да предлагат т. нар. “pillow menu” - разнообразно портфолио от възглавници с всякакви размери, височини и материали, за да може всеки да почива по неговия начин.
Според същия репорт, най-предпочитаните дестинации през 2024 г. ще са Лондон, Маями, Ню Йорк, Париж, Лос Анджелис и Хавай. Желаем ви да ги посетите всичките, тъй като освен красотите, които ще видите, вероятно и ще починете много добре, тъй като хотелите там със сигурност се съобразяват с трендовете, за които научихте днес.